باتری لپ تاپ

باتری‌های مورد استفاده در تجهیزات الکترونیکی دارای ولتاژهایی هستند که بسته به تکنولوژی ایجاد و شرایط دیگر دارای ولتاژ و جریان مشخصی هستند. با این حال ممکن است در زمان مصرف انرژی به ولتاژ یا جریان متفاوتی از آنچه که باتری ایجاد می‌کند، نیاز باشد. با به هم بستن سری یا موازی چندین باتری به یکدیگر، ترکیب‌های متفاوتی از انرژی برای مصرف در تجهیزات الکترونیکی فراهم می‌شود.

برخی از باتری‌های لپ‌تاپ هم دارای مشخصات مثل ۴ سلولی یا ۶ سلولی یا موارد مشابه هستند. هر سلول باتری مورد استفاده در لپ‌تاپ مقدار مشخص از جریان و ولتاژ را ایجاد می‌کند و با درکنار هم قرار دادن چندین سلول، می‌توان انرژی الکتریکی متناسب با ساختار لپ‌تاپ را ایجاد نمود.

نکاتی در مورد تعداد سلول‌های باتری

  1. اینکه در یک باتری تعداد سلول بیشتری موجود است، به معنی توان بیشتر آن نیست. چون کیفیت و ساختار داخلی باتری‌ها با هم متفاوت است. ممکن است در باتری با تعداد سلول کمتر، از تکنولوژی بهتری استفاده شده باشد.
  2. عمر باتری با سلول‌های بیشتر، معمولا از باتری با سلول‌های کمتر، طولانی‌تر است زیرا تعداد دفعات شارژ و خالی شدن شارژ در آن کمتر خواهد بود.
  3. حجمی که باتری‌ها با سلول بیشتر اشغال می‌کنند، معمولا بیشتر است ولی به دلیل طراحی بهتر یا به دلیل استفاده از تکنولوژی‌های مدرن‌تر ممکن است این اتفاق رخ ندهد.

2 نظر برای «تفاوت تعداد سلول در باتری‌های لپ تاپ چیست ؟»

  • ابوالفضل می‌گوید:

    سلام وقت بخیر
    اگر یک لپ تاپ باتری اصلیش ۳ سلولی باشه و باتری خراب بشه میتونیم باتری ۶ سلولی براش استفاده کنیم

    • سونیک سل می‌گوید:

      با سلام
      بله اگر ولتاژ و اتصال باطری‌ها یکسان باشد، قابل استفاده است. برای اطمینان بهتر است از باطری‌های اصلی و استاندارد استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *