باتری باد کرده

باتری‌های لیتیوم یون علاوه بر مزایایی که دارند، مشکلاتی هم ممکن است ایجاد کنند. یکی از این مشکلات، احتمال باد کردن و حتی انفجار باتری است. در ادامه به علت‌های اصلی باد کردن باتری و خطراتی که ممکن است برای شما به همراه داشته باشد می‌پردازیم.

علت باد کردن باتری چیست ؟

باتری‌های لیتیوم یون، به دلیل محدودیتی که در شدت جریان و ولتاژ و مقدار ظرفیت دارند، می‌بایست به دقت و به شکل استاندارد شارژ شوند. اگر مقدار جریان یا ولتاژی که برای شارژ به این نوع باتری‌های وارد می‌شود، بیش از مقدار مجاز باشد، ممکن است باعث آسیب دیدن و باد کردن آن‌ها شود.

اگر مقدار جریان ورودی به باتری بیش از توان آن باشد یا مقدار ولتاژ این شرایط را داشته باشد ممکن است باعث رخداد این مشکل شود.

همچنین اگر باتری هنگامی که تا بیشترین حد ممکن شارژ شده است، همچنان در شارژ باقی بماند، ممکن است باد کند. عدم قطع شدن شارژ معمولا به این دلیل رخ می‌دهد که ظرفیت باتری به دلیل کارکرد زیاد، کمتر از مقدار مورد انتظار شده است و کنترلر شارژ، تصور می‌کند که باتری هنوز ظرفیت خالی دارد. همچنین ممکن است کنترلر شارژ که روی گوشی‌ها موجود است، آسیب دیده باشد و به موقع جریان الکتریسته را قطع نکند.

خطرات استفاده از باتری باد کرده

باتری باد کرده یک باتری آسیب‌دیده است و به مقدار کمتری می‌تواند انرژی را در خود ذخیره کند، علاوه بر این این خطر وجود دارد که باتری آتش بگیرد یا حتی منفجر شود. بنابراین اگر باتری گوشی یا ابزار الکترونیکی شما باد کرده است، بهتر است هر چه زودتر آن را تعویض کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *