باتری موبایل

باتری موبایل‌های جدید مثل باتری‌های قدیمی به آسانی قابل تعویض نیستند، همچنین تهیه‌ی یک باتری با کیفیت باتری اصلی گوشی ممکن است به آسانی امکان‌پذیر نباشد و در نهایت، این تعویض باتری هزینه‌های زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. در چنین شرایطی، راه حل مناسب این است که به شکلی عمل باتری‌های گوشی را تا حد امکان افزایش دهیم.

استفاده‌ی نامناسب از باتری گوشی همچنین سبب می‌شوند مقدار انرژی قابل ذخیره در آن کاهش پیدا کند و ناچار می‌شوید در دوره‌های زمانی کوتاه‌تر و در دفعات بیشتری گوشی خود را شارژ کنید.

در ادامه راهکارهای افزایش عمر باتری گوشی هوشمند را مشاهده می‌کنید.

راهکارهای افزایش عمر باتری گوشی موبایل در دو گروه اصلی قابل طبقه‌بندی هستند:

  1. روش‌هایی برای کاهش مصرف باتری
  2. روش‌هایی برای نگهداری و شارژ اصولی باتری موبایل

راهکاری افزایش عمر باتری موبایل

  1. مهم‌ترین چیزی که باید بدانید این است که عمر باتری گوشی محدود است و هر چه تعداد دفعات شارژ و تخلیه‌ی شارژ باتری بیشتر باشد، عمر آن کاهش پیدا می‌کند. بنابراین سعی کنید از گوشی و باتری آن به شکل اصولی استفاده کنید.
  2. شبکه‌های ارتباطی پرسرعت مثل 4G مقدار باتری زیادی مصرف می‌کنند. زمانی که به اینترنت نیاز ندارید، ارتباط با اینترنت را قطع کنید.
  3. مقدار نور صفحه‌ی نمایش بیشترین عامل مصرف باتری گوشی است. با تنظیم بهینه‌ی نور صفحه و روشن کردن قابلیت تنظیم نور خودکار روی گوشی از اتلاف انرژی گوشی برای ایجاد نور زیاد جلوگیری کنید.
  4. برخی از برنامه‌های موبایل به خوبی بهینه‌سازی نشده‌اند و مقدار زیادی از انرژی گوشی شما را به هدر می‌دهند. سعی کنید این گونه برنامه‌ها را بشناسید و جایگزین‌های دیگری برای آن‌ها پیدا کنید.
  5. دمای زیاد گوشی باعث کاهش عمر باتری می‌شود. اگر قاب گوشی شما از تبادل گرمایی گوشی با محیط جلوگیری می‌کند، آن را تعویض کنید. اگر می‌توانید از شارژ سریع گوشی که گرمای زیادی تولید می‌کند خودداری کنید، از مصرف گوشی هنگام شارژ خودداری کنید. اگر گوشی شما گرم شده است، مدتی به آن استراحت بدهید.
  6. اتصال گوشی به شارژر و جداکردن آن را در زمان مناسب انجام دهید. پیش از آنکه گوشی خاموش شود، آن را شارژ کنید و سعی کنید هنگامی که شارژ گوشی هنوز پر نشده است( حدود ۹۰ درصد ) آن را از شارژر جدا کنید. هرچند گوشی‌های هوشمند دارای مدارهای مخصوص برای قطع خودکار جریان هستند، ولی همیشه امکان دارد که در محاسبه‌ی ظرفیت باتری اشتباه کنند و بیش از مقدار لازم، جریان به باتری هدایت کنند.
  7. زمان خاموش شدن خودکار صفحه‌ی گوشی را کاهش دهید تا هنگامی که از گوشی استفاده نمی‌کنید، زودتر خاموش شود. همچنین می‌توانید با نصب نرم‌افزارهای مخصوص خاموش کردن موبایل، با یک اشاره روی صفحه، هر زمان که نیازی به آن نداشتید، موبایل را خاموش کنید.
  8. اگر از سیم کارت دوم استفاده می‌کنید، چنانچه به صورت مستمر از آن استفاده نمی‌کنید، ممکن است بتوانید آن را از مدار خارج کنید و فقط هنگام نیاز آن را فعال کنید.
  9. تنظیمات برنامه‌های خود را بررسی کنید. برای مثال اگر ایمیل‌های شما فوری و حساس نیست، لزومی ندارد برنامه‌ی ایمیل همیشه فعال باشد و به صورت دائم ایمیل‌های شما را بررسی کند. این گونه فعالیت‌های مقدار زیادی از باتری گوشی شما را به هدر می‌دهند.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *